Gyakran Ismételt Kérdések

Vásárlóknak

► Miért és hogyan kell a vásárláshoz regisztrálni?

 A vásárlók a rendelésekről a visszaigazolást e-mail-ben kapják, amelynek kiemelt fontosságú a hitelessége. Egy e-mail címet könnyű elgépelni, vagy egy rosszindulatú ismerős is megpróbálhat a nevünkkel visszaélni. Ezeknek az eseteknek jogi következményei is lehetnének, ezért a GS Pláza üzemeltetői regisztrációhoz kötik a vásárlást. A regisztráció során a látogató megadja nevét, e-mail címét, telefonszámát és postacímét, de jelszót a rendszer generál számára véletlenszerűen, amit elküld a megadott e-mail címre. A látogató azzal igazolja a megadott e-mail cím érvényességét és azt, hogy az e-mail címmel ő rendelkezik, hogy a regisztrációt követően be tud jelentkezni a rendszerbe.Természetesen ezt követően bármikor megváltoztathatja jelszavát egy könnyen megjegyezhetőre.

Az adatok hitelesítésén túl a regisztráció lehetővé teszi, hogy amikor legközelebb vásárol a plázában, akkor ne kelljen újra megadnia postázási adatait, valamint megtekinthesse eddigi megrendeléseit.

Vannak akik azt mondják, hogy sokkal jobb regisztráció nélkül vásárolni, de gondoljunk bele. A regisztráció nélküli vásárlást lehetővé tevő rendszerek ugyanazokat az adatokat kérik be a vásárlás folyamán, mint a regisztrációt előíró rendszerek, csak nem hitelesítik az e-mail címet. Tehát nincs jelszó, és nincs bejelentkezés. Nem kell ellenőrizni a postafiókunkat, hogy jött-e e-mail. Ez akár 30 másodperccel is lerövidítheti a vásárlás idejét. Tegyük fel magunknak a kérdést: megéri ez a 30 másodperc azt, hogy esetleg nem tud kapcsolatba lépni velünk az a bolt, akinek a termékeit megrendeltem, mert esetleg elgépeltem az e-mail címemet?

Regisztrálni az oldal jobb felső részén lévő regisztráció fülre kattintva tud.  A megjelenő adatlapon meg kell adnia e-mail címét, nevét, telefonszámát, címét, hogy kér-e hírlevelet és egy ellenőrző kódot, ami a robotok kizárását hivatott elősegíteni. A regisztráció feltétele az Általános Felhasználási Feltételek elfogadása, melyet a jelölőnégyzet bepipálásával tud megtenni.

A "Mentés" gombra kattintva megkapja jelszavát a megadott e-mail címre küldött levélben. Az oldal jobb felső részén kattintson a Bejelentkezés fülre, és a lenyíló panelon adja meg e-mail címét és a kapott jelszavát, majd kattintson a "Belépés" gombra.

Ha elfelejtette a jelszavát, akkor az ugyanezen a panelen lévő "Elfelejtett jelszó" linkre kattintva kérheti egy új véletlenszerű jelszó megküldését.

► Hogyan tudok a plázában vásárolni?

 A megvásárolni kívánt termékeket először a kosárba kell tenni. Ez megtehető akár egy terméklistában, akár a kiválasztott termék adatlapján a "Kosárba" gombra kattintva. A gomb előtt mindig található egy mező, ahol megadható a vásárolandó mennyiség. Bizonyos termékek esetén pontosításra szorul a rendelésre kerülő termék egy vagy több adata. Ilyen termék lehet például egy cipő, ahol a vásárlást megelőzően meg kell adni a megrendelt cipő méretét. Az ilyen tulajdonságok értékeit a kosárba gomb feletti sorokban megjelenő lenyíló listákból lehet kiválasztani.

Miután a terméket sikeresen beleraktuk a kosárba, értesítést ad a rendszer egy felugró ablak segítségével, ahol választhatjuk a vásárlás folytatását további termékek kosárba helyezésével, vagy megtekinthetjük a kosarunk aktuális állapotát. A kosár tartalmáról egy rövid összefoglaló folyamatosan látszik a bal hasáb tetején, ahol a "Kosaram" gombra kattintva megtekinthetjük azt részletesen, ahol módosíthatjuk is a tartalmát, vagy a "Megrendelés" gombra kattintva befejezhetjük a böngészést és kezdeményezhetjük a kiválasztott termékek kiszállítását.

Ha rákattintottunk a megrendelés gombra és még nem vagyunk bejelentkezve, akkor jelentkezzünk be regisztrált e-mail címünkkel és jelszavunkkal, vagy ha még nem regisztráltunk, akkor alapadataink értelemszerű megadásával regisztráljunk. A sikeres regisztráció eredményeként kapunk a rendszertől egy automatikus e-mail-t a megadott címünkre egy véletlenszerűen generált jelszóval. Ezzel a jelszóval és az  e-mail címünkkel jelentkezzünk be a rendszerbe akár az oldal jobb felső sarkában lévő "Bejelentkezés"-re kattintva, akár újra a "Megrendelés" gombra kattintva.

A sikeres bejelentkezést követően a megrendelési folyamat "Adatmódosítás" fülére érkezünk, ahol ellenőrizhető, hogy minden adatunk, ami szükséges a kiszállításhoz,  helyesen van-e megadva (név, cím, telefonszám). Ugyan nem kötelező megadni a telefonszámunkat, de mindenképpen érdemes megadni, mivel probléma esetén a rendelést kiszolgáló webáruház, vagy a futár így könnyen értesítheti, vagy kérhet pontosítást a megrendeléssel vagy a kiszállítással kapcsolatban.

Az adataink ellenőrzése után még ellenőrizhetjük kosarunkat, meghatározhatjuk a fizetés módját és megjegyzést írhatunk a rendeléshez. A megrendelés véglegesítését követően automatikus visszaigazoló e-mail-t kapunk a rendelés adataival a regisztrált e-mail címünkre. Kérjük ezt a levelet őrizze meg, amíg a kereskedő ki nem szállítja a megrendelt termékeket.  

► Hogyan tudok egy bolt Facebook Áruházában vásárolni?

Először is el kell navigálnunk a bolt Facebook Áruházába. Ha ismerjük a bolt Facebook rajongói oldalának címét, akkor látogassuk meg és kattintsunk a Webáruház alkalmazás ikonra. Ha nem ismerjük, akkor a pláza felületén keressük meg a boltot, és kattintsunk az ikonjára, vagy a "[bolt neve] a Facebookon" linkre, így rögtön a bolt Facebook Áruházába irányítódik át a böngészőnk. Ha a plázában egy konkrét termék adatlapját nézzük, akkor ott is megtalálható a "Vedd meg a Facebookon" link, ami szintén a bolt Facebook Áruházába, azon belül ugyanennek a terméknek az aloldalára navigál.

A megvásárolni kívánt termékeket először a kosárba kell tenni. Ez megtehető akár egy terméklistában, akár a kiválasztott termék adatlapján a "Kosárba" gombra kattintva. A gomb előtt mindig található egy mező, ahol megadható a vásárolandó mennyiség. Bizonyos termékek esetén pontosításra szorul a rendelésre kerülő termék egy vagy több adata. Ilyen termék lehet például egy cipő, ahol a vásárlást megelőzően meg kell adni a megrendelt cipő méretét. Az ilyen tulajdonságok értékeit a kosárba gomb feletti sorokban megjelenő lenyíló listákból lehet kiválasztani.

Miután a terméket sikeresen beleraktuk a kosárba, értesítést ad a rendszer egy felugró ablak segítségével, ahol választhatjuk a vásárlás folytatását további termékek kosárba helyezésével, vagy megtekinthetjük a kosarunk aktuális állapotát. A kosár tartalmáról egy rövid összefoglalót folyamatosan megnézhetünk ha rávisszük az egeret a Facebook oldal tetején, a keresés melletti Kosaram gombra visszük (nem kell kattintani). Ekkor egy lenyíló lista mutatja a kosár aktuális állapotát. Ha rákattintunk a gombra, akkor a kosár tartalma részletesen megtekinthető és módosítható annak tartalma. Ha a kosár nem üres és a "Kosaram" gombra visszük az egeret, akkor a lenyíló lista alján látható a "Megrendelés" gomb. Erre kattintva kezdeményezhetjük a kiválasztott termékek kiszállítását.

A megrendelés gombra kattintva a kosár ellenőrzéséhez érkezünk, ahol meghatározhatjuk a fizetés módját is. A kosár tartalma alatt, valamint fent a "Kosaram" gomb mellett látható egy "Bejelentkezés" gomb. Ahhoz, hogy hitelesítsük magunkat rá kell kattintani erre a gombra. Ekkor a Facebook engedélyt kér, hogy a személyes adatait (név, e-mail cím) kiadhassa a Facebook Áruháznak. Ez fontos a felhasználói azonosításhoz, ezért a megrendelés leadásának feltétele. Ha már korábban megadta ezt az engedélyt, akkor a "Kosaram" gomb mellett a saját nevét látja, amire rávive az egeret a lenyíló listában elérheti a szállítási címeit, és az eddigi megrendeléseit.

Ha már azonosított felhasználó, akkor válassza ki a szállítási és számlázási címét, melyet ha nem talál a listában, vagy a lista még üres, akkor kattintson a lista melletti "Új cím hozzáadása" linkre, ahol megadhatja azt. A megrendelés véglegesítését követően automatikus visszaigazoló e-mail-t kap a rendelés adataival a Facebookon is használt e-mail címére. Kérjük ezt a levelet őrizze meg, amíg a kereskedő ki nem szállítja a megrendelt termékeket. 

Meglévő boltoknak

► Adatfeltöltési segédlet

Ha regisztrált a boltjával a plázában akkor az aktiválás előtt még fel kell töltenie néhány adatot a rendszerbe. Ezek a következők:

A bolt adatainak szerkesztésénél adja meg boltjának általános leírását, a szállítási és fizetési feltételeit, valamint a termékek cseréjére, a vásárlástól való elállásra vonatkozó szabályait.

A kiszállítás menüpont alatt állítsa be a szállítási költségeket. A rendszer 3 féle átvételi - fizetési módot támogat a megrendelő számára: házhoz szállítás előre utalással; házhoz szállítás utánvéttel és személyes átvétel. Ha valamely kiszállítást Ön nem támogatja, ahhoz ne adjon meg árat, a többihez összeghatárfüggően adja meg a kiszállítás díját. Ha egy kiszállítási típus ingyenes, akkor adja meg a 0 - 1000000 intervallumot a 0 Ft-os árhoz.

Amennyiben van lehetőség a megrendelés személyes átvételére, akkor az üzletek menüpontban adja meg a választható átvevőpontok helyét és nyitva tartását.

A termékeket és azok kategóriáit feltöltheti automatikusan az itt található leírás alapján. Ha mégis kézzel szeretné őket feltölteni és karbantartani, akkor a termékek menüpontban hozza létre a termékek főkategóriát. Majd egyesével egy - egy főkategória nevére kattintva meg tudja adni a kategória alkategóriáit, valamint azok nevére kattintva tetszőleges mélységű kategória-rendszert hozhat létre.

Egy adott kategória szerkesztésénél nemcsak új alkategóriákat adhat hozzá, vagy szerkesztheti a már meglévőket, hanem a kategóriába besorolt termékeket is létrehozhatja. A termék létrehozását követően azt további kategóriákba is besorolhatja a termék adatlapján. Egy termék létrehozásakor kötelező megadni annak nevét, árát és eredeti listaárát. A termék eredeti listaára egy tájékoztató ár, amely összegért a termék bárhol máshol is megvásárolható. Ennek az árnak nagyobbnak, vagy egyenlőnek kell lennie a termék normál áránál. Így amellett, hogy kiemelt kedvezményt adhat egy termékre, a vásárló számára is látszik, hogy milyen mértékű árleszállítás történt (példa megjelenés: 1 000 Ft helyett 890 Ft).

A termékekhez megadható formázatlan ajánló szöveg, amely a listákban jelenik meg. Funkciója, hogy felkeltse a látogató érdeklődését a termék iránt, hogy rákattintson és megnézze a részletes leírást is. A termék részletes leírása már szabadon formázható, ami minél bővebb, részletesebb szöveg, annál nagyobb a konverziós értéke.

A termék alapadatainak megadása után speciális tulajdonságokat is megadhatunk, így egyrészt a tematikus keresőbe is bekerülhet a termék, másrészt lehetővé teszi az olyan termékek értékesítését, amelyeknek az alapvető tulajdonságaik és áruk megegyezik, de néhány tulajdonságukban eltérnek egymástól. Ilyen pl cipő esetén a cipő mérete. Így nem kell minden méretre külön terméket létrehozni, hanem elég az adott cipőt egyszer definiálni, majd a tulajdonságok között megadhatja, hogy `méret`, majd az értékek között felsorolhatja az elérhető méreteket. A vásárló a megrendelés leadásakor kiválasztja egy listából az ilyen tulajdonságok általa rendelt értékét.

A termék létrehozása után a termék adatlapján további kategóriákba sorolhatja be, valamint képeket adhat hozzá a galériájához.

► Hogyan érdemes a termékek ajánló szövegét és részletes leírását megadni a jó konverzió érdekében?

A termékleírásoknál gondoljunk a nem professzionális vásárlókra is. Ne felejtsük el, hogy a vevőink nem feltétlenül szakértők abban, amit mi árulunk, és gyakran az „elterjedt” megnevezések, rövidítések sem világosak számukra. Adjunk magyarázatot a szakszavakhoz, szakkifejezésekhez. Gondoskodjunk az olvasmányos termékleírásról: Kell-e nekem ez a termék, és miért kell nekem ez a termék? Ha ezeket a kérdéseket feltenné Önöknek egy vevő élőben, mit mondana nekik? Ugyanezt kell a termékleírásban is megfogalmazni, a technikai és egyéb paramétereket pedig táblázatos vagy felsorolásszerűen tüntesse fel jól áttekinthető formában. Kommunikálja a termék főbb előnyeit: Minden terméknek van egy-két kiemelt tulajdonsága, mely igazán előnyössé teszi a többi termékhez képest. Célszerű ezt a pár előnyt kiemelten kommunikálni, listaszerűen felsorolni, félkövér betűvel írni.

A termék ajánló szövege legyen rövid, de lényegre törő. Semmiképpen sem a részletes leírás elejét ismételjük meg! Az ajánló szöveg megjelenik a listákban és a termék adatlapján is. A funkciója a figyelemfelkeltés, hogy egy terméklistát böngészve a látogató felfigyeljen a termékre. A tartalma pontosítsa a termék megnevezését, amennyiben az nem elég speciális, vagy magyarázza, amennyiben nehezen érthető, esetleg írjuk ide a termék legkiemelkedőbb tulajdonságait. Például ha egy termékünk neve "CF1 Feed pellet", akkor arról nem mindenkinek ugrik be, hogy ez egy pontyok etetésére szolgáló haleledel, tehát írjuk ezt az ajánló szövegbe. Ha a termékünk egy tűzőgép, akkor az ajánlószöveg szóljon arról, hogy ezzel a tűzőgép akár 20 lapot is össze lehet tűzni.

Fontos, hogy mindkét leírás legyen informatív, a termékről szóljon és mind a laikus, mind a profi vásárló érezze azt, hogy az a szöveg neki szól.

Leendő boltoknak

► Hogyan nyithatok boltot a GS Plázán?

Először regisztrálnia kell, mint felhasználó, melynek során meg kell adnia az e-mail címét, nevét, telefonszámát és a postacímét. Az első jelszavát - amely véletlenszerűen generálódik - a rendszer elküldi a megadott e-mail címre, így hitelesítve azt.

A sikeres regisztráció után a kapott jelszó segítségével jelentkezzen be a rendszerbe.

A bal oldalon megjelenő Ügyfélkapuban válassza ki a "Kereskedői regisztráció" menüpontot és töltse ki az adatlapot az alábbiak figyelembevételével. Jelentkezésről a pláza adminisztrátora értesítést kap, és mielőbb elbírálja azt (ellenőrzi az adatokat, stb...). A sikeres elbírálás eredményeként létrehozza a rendszerben az Ön boltját, melyről e-mail-ben értesítjük és mellékleteként megküldjük Önnek a szolgáltatási szerződést, és más dokumentumokat. Ekkor megkezdődhet a működéshez szükséges adatok megadása: leírás a boltról, szállítási és fizetési feltételek, csere és elállás joga, szállítási költségek beállítása, személyes átvevőpontok (üzletek) megadása (ha van ilyen), termékek feltöltése. Amennyiben nem kézzel, egyesével kívánja feltölteni a termékeit, akkor az értesítő levél mellékleteként kapott API dokumentációt juttassa el webáruháza fejlesztőjének, aki kb 1 órás munkával ki tudja alakítani azt az interfészt, amihez a pláza rendszere 12 óránként kapcsolódik és automatikusan letölti a legfrissebb terméklistát, amit betölt a pláza adatbázisába. Ha él ezzel a lehetőséggel, akkor mentesül a termékek adatainak és árainak állandó karbantartási szükségességétől.

A kereskedői regisztráció során megadandó adatok:

  • Bolt neve: Ezen a néven fog megjelenni az Ön boltja a pláza rendszerében.
  • Weboldal linkje: Jelenleg meglévő webáruházának a linkje, ahol azok a termékek elérhetőek, melyeket a Plázában és a Facebook Áruházban is árulni fog.
  • Facebook rajongói oldal: Az Ön webáruházához tartozó Facebook rajongói oldalának a linkje. Erre az oldalra tudja majd telepíteni a plázához tartozó Facebook Áruház Alkalmazást.
  • Üzemeltető cég adatai: Értelemszerűen azon jogi személy, társaság adatai, akivel a szolgáltatási szerződést a Global Spider Kft megköti az online pláza és a Facebook Áruház használatára.
    Az itt megadott bankszámlaszám fog megjelenni a vásárlók számára is, mint az előre utalásos fizetés célszámlája és az itt megadott címre fogjuk küldeni havonta a szolgáltatás számláját.
  • Kapcsolattartó adatai: Értelemszerűen cégük azon képviselője és elérhetőségei, akivel ügyfélszolgálatunk az üzleti és technikai kommunikációt folytatja.
  • Rövid leírás a boltról és az árusított termékekről: Nem kötelező megadni, de egyrészt induló bemutatkozó szövegként használhatjuk, amikor létrehozzuk az Ön boltját a plázában, másrészt segít megítélni, hogy a termékekhez milyen kategóriákat készítsünk elő a plázában.

► Miért jó, ha a boltommal csatlakozom a GS Plázához?

Egyszerűen azért, mert könnyen és gyorsan, befektetés nélkül növelheti eladásait.

Egyfelől díjmentesen hozzájut egy saját Facebook Áruházhoz, azaz egy Facebook Webáruház Alkalmazáshoz, melyet a rajongói oldalára telepíthet. Megjelennek benne az Ön termékei az Ön által meghatározott kategória-rendszerbe foglalva és lehetőséget biztosít a vásárlóknak a rendeléseik leadására anélkül, hogy elhagynák a Facebook környezetét. A Facebookos rendelésekről a vásárló üzenőfalára automatikus post  publikálódik egy linkkel, amely az Ön rajongói oldalán lévő Facebook Áruházára mutat, ahol kizárólag az Ön termékei látszódnak.

Másrészről megjelennek termékei a pláza kínálatában, ahol együttesen listázódnak a többi bolt termékeivel, így lehetősége adódik elérni a passzív vásárlókat is. Passzív vásárlók azok, akik ha találkoznak az Ön kínálatával, akkor szívesen vásárolnak belőle, de határozott igény még nem fogalmazódott meg bennük, ami ezen termékek kifejezett keresésére sarkallaná őket. Mindezt a magasabb szintű árukapcsolás teszi lehetővé, ahol nemcsak az Ön egyik termékéhez tud a vásárló egy másikat is választani, hanem a pláza kínálatában szereplő bármely más termék kapcsán rátalálhat az Ön termékeire is.

► Mennyi munkával jár, ha csatlakozom  a GS Plázához?

Ha már rendelkezik saját webáruházzal, akkor minimális munkával tud csatlakozni az Online Plázához és nyithatja meg saját Facebook Áruházát.

A felhasználói regisztráció során csupán néhány adatot kell megadnia, és a bejelentkezést követően leadhatja kereskedői regisztrációját, ami szintén 1-2 perc alatt kitölthető. A bolt aktiválását követően megkezdődhet a termékek feltöltése a rendszerbe. Ha Önnek van már webáruháza, ami tartalmazza az értékesítendő termékeket, akkor igénybe veheti a rendszer termékfeltöltő automatizmusát. A kereskedői regisztrációt követő visszaigazoló e-mail csatolmányaként küldünk Önnek egy API dokumentációt, amely segítségével webmestere kb 1 órányi munkával létre tudja hozni a szükséges interfészt a meglévő webáruházában. Ehhez az interfészhez csatlakozik a GS Pláza rendszere és 12 óránként letöltheti a forgalmazott termékek adatait és friss árait.

 

<< Vissza